E kültür projesi 24-25 Şubat 2021 tarihinde, “13 il 1000 e Twinner” çalıştayı ile bir araya gelen ve daha önce herhangi bir e Twinning projesinde yer almamış öğretmenler tarafından oluşturulmuştur. Çalıştay sırasında meslek dersi öğretmenlerini bir araya getirmek için yapılan gruplandırma çalışmasında, seçilen öğretmenlerimizden 6 tanesi din kültürü ve ahlak dersi öğretmeni, bir tanesi tarım dersleri meslek dersi öğretmeninden oluşmuştur. Meslek dersi grubu olarak bir araya getirilen fakat tamamen farklı alanlarda çalışan öğretmen arkadaşlar olan bizler; Amasya, Bursa, Batman, Isparta ve İstanbul gibi eski ve kültürel özellikleri ön plana çıkmış şehirlerimizi tanıtmak ve bunu farklı web 2.0 araçları ile dijital ortama taşımak üzere görüş birliğine vardık. Çalıştay sırasında proje 2 kurucu üye ve 5 ortak üye ile başlamış, ancak daha sonra bünyemize 2 öğretmen arkadaş daha üye olarak katılmıştır. (https://amasyaarge.meb.gov.tr/www/13-il-1000-etwinner-calistayi-gerceklestirildi/icerik/88)
Proje sonucunda şehirlerin tanıtılması, eski fotoğrafları üzerinden meydana gelmiş değişimlerin belirlenmesi, şehirlerle özdeşleşmiş kültürel varlıkları tanımayı ve tanıtmayı, şehirlere has bir takım ( yemek, kıyafet, el sanatları) kültürel özelliklerin gündeme getirilmesi ve sosyal alanda meydan gelen değişimlerin ortaya konması hedeflenmiştir.
Bu amaçla planlanan etkinlikler şunlar olarak planlanmıştır.
- Şehre ait eski resimler ve şimdiki hallerini gösteren fotoğraflar
- Şehrimizde yetişmiş birveya birkaç ünlüyü tanıtma
- Şehirlerimize ait kültürel varlıklardan bir veya bir kaçının tanıtımı
- Yöresel ürünler ( yemek, kıyafet, el sanatları)
- Geçmişten günümüze bayram kutlamalarında meydana gelen değişimler
- 9 mayıs e twinning günü ile alakalı çalışma
- 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında öğrencilerimizin katılımıyla Gençliğe Hitabenin okunması
- Tüm bu çalışmalarımızı bir araya getirecek bir takım işbirlikçi ürünler
Proje başlangıcında yapılan anket sonuçlarına göre anketimize daha çok bayan ağırlıklı katılımcı olduğu, yaş grubu olarak 15-17 yaş grubunun baskın olduğu, öğrencilerimizin 10 sınıf ağırlıklı olmak üzere her kademeden bulunduğu görülmüştür. https://twinspace.etwinning.net/162846/pages/page/1434213
Anketimizi cevaplayan katılımcıların ¾ ‘ü yabancı birine şehri gezdirmek isterlerse tarihi ve kültürel yerleri gezdireceklerini belirtmesine rağmen, anketimizi cevaplayanların yarısından biraz daha fazlası yaşadığı şehrin kültürü ve tarihi hakkında yeteri kadar bilgisi olmadığını düşündüğünü, büyük çoğunluğunun tarihi ve kültürel eserlerin isimlerini tam olarak bilemediğini belirtti. Ancak katılımcılarımız neredeyse tamamı başka şehirlerin tarihi ve kültürel özelliklerini tanımak istediklerini ifade ettiler. Anketimizi cevaplayan katılımcıların ¾ ‘ü yaşadıkları şehrin eski haline ait resimlerini görmediklerini belirttiler. https://twinspace.etwinning.net/162846/pages/page/1434213
Katılımcıların yarıya yakını e twinning hakkında yeteri kadar bilgisi olduğunu; ancak yaklaşık %10 luk kesimi hiç bilgi olmadığını belirtmiştir. Proje çalışmaları sırasında kullanılacak olan web 2.0 araçlarını sorguladığımız anket sorularına verilen cevaplara baktığımızda katılımcılardan az sayıda kişinin web 2.0 araçlarını tam anlamıyla tanıdığını ve araçlara hakim bir şekilde kullanabildiğini tespit ettik. https://twinspace.etwinning.net/162846/pages/page/1434213
Son değerlendirme anketi neticesinde katılımcılar tarihi ve kültürel eserlere karşı olan mevcut ilgilerinin artığını, proje sayesinde e twinning hakkındaki mevcut bilgilerini arttırdıklarını, yaşadıkları şehrin tarhi ve kültürel eserlerine ait bilgi düzeylerinin yükseldiğini, proje ortakları olan diğer paydaşlarının şehirlerine ait bigi düzeylerinin de yükseldiği belirtmişlerdir. Proje sırasında kendi kullandıkları web 2.0 araçları ile diğer arkadaşlarının kullandıkları web 2.0 araçları sayesinde, bu araçları tanıma ve kullanmayı öğrenme seviyelerinin yükseldiğini belirtmişlerdir. https://twinspace.etwinning.net/162846/pages/page/1434299
Bu sonuçlara baktığımızda proje sırasında yaşadığımız şehrin kültürel değerlerini tanıma ve tanıtma, çevremizdeki tarihi ve kültürel eserlere karşı olan farkındalığımızın arttığı, proje ortağı olan şehirlerimizdeki tarihi ve kültürel değerleri öğrendiğimizi görmüş ve projeden beklenen çıktıların elde edilmiş olduğu görülmüştür. Aynı şekilde hem öğretmen hem de öğrenci arkadaşların web 2.0 araçlarını tanıma ve kullanma konusunda ki bilgi ve becerilerinin oldukça yükseldiği tespit edilmiştir.
Başlangıç anketi linki: https://forms.gle/r1MjukXFbKmZwQUJA
Son değerlendirme anketi linki: https://forms.gle/MjeKKduNvkU8G3aQ6
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder